Przejdź do treści

Dr Szczygieł Monika

Katedra Psychologii Neurokognitywnej

monika.szczygiel@up.krakow.pl

pok: 308

ORCID: 0000-0001-6544-0734

Dyżur

Proszę o wcześniejsze poinformowanie mnie o chęci uczestnictwa w konsultacjach podając temat drogą mailową. Dodatkowe dyżury dla studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych w sali 249 (w piątki) są ustalane indywidualnie (proszę o kontakt jeśli jest taka potrzeba).

Dyżury dla studentów studiów dziennych:
Czwartek 12.30-14.00 p. 308.

Dyżury dla studentów studiów zaocznych:
13.03. godz. 10.15-11.30 online
10.04. godz. 10.15-11.30 online
15.05. godz. 10.15-11.30 online
12.06. godz. 16.00-16.45 stacjonarnie p. 308

 

Działalność dydaktyczna

Zajęcia prowadzone w roku akademickim 2021/2022:

  • Podstawy statystyki w badaniach psychologicznych
  • Zaawansowane analizy statystyczne w badaniach psychologicznych
  • Seminarium magisterskie

 

Materiały

 

Działalność naukowa

Projekt badawczy:

  • Lęk przed matematyką, lęk przed nauczaniem matematyki i postawy wobec matematyki wśród nauczycieli: Badanie międzynarodowe RODO

 

Publikacje naukowe:

 

Publikacje popularnonaukowe:

  • Szczygieł, M. (2021) Does math achievement reflect subject anxiety, cognition, or a number sense? Researching Education, 2(5). doi.org/10.5281/zenodo.5167538 [PDF]
  • Szczygieł, M. (2021). Dlaczego dziewczęta rzadziej niż chłopcy interesują się uczeniem przedmiotów ścisłych? Hejnał Oświatowy, 5(203), 27–29.
  • Szczygieł, M. (2020). Teoria dla wszystkich? Refleksje, 4, 38–43.
  • Szczygieł, M. (2020). Co się kryje za lękiem przed matematyką u dzieci rozpoczynających naukę szkolną? Hejnał Oświatowy, 3(191), 6–8.
  • Szczygieł, M., Wielgus, B. (2018). „Boję się”, „nie lubię”, „nie umiem”, „nie poradzę sobie” – czyli o tym, co pozwala przewidzieć trudności w uczeniu się matematyki uczniów na różnych etapach edukacji. Hejnał Oświatowy, 12(178), 23–26.
  • Szczygieł, M. (2017). Rysunek dowolny dziecka jako element procesu diagnostycznego. Wychowanie na Co Dzień, 6(267), wkładka metodyczna I-IV.
  • Szczygieł, M., Cipora, K. (2016). Hierarchia wartości moralnych i materialnych ludzi młodych – raport z badań. Wychowanie na Co Dzień, 4(259), 23-27.
  • Szczygieł, M., Cipora, K. (2015). Neuronauka i edukacja – nie wszystko złoto, co się świeci. Hejnał Oświatowy, 12(148), 3-6.
  • Szczygieł, M. (2015). Rola obserwacji dziecka w wieku przedszkolnym – perspektywa rozwojowa. Hejnał Oświatowy, 1(139), 5-7.
  • Szczygieł, M. (2015). Wspomaganie wczesnych kompetencji matematycznych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Hejnał Oświatowy, 1(139), 12-13.
  • Szczygieł, M., Cipora, K. (2015). Wartości jako truizmy, Wychowawca. Miesięcznik Nauczycieli i Wychowawców Katolickich, 1(264), 8-11.
  • Szczygieł, M. (2015). Możliwości zastosowania choreoterapii – teoria i praktyka, Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 5(540), 30-37.
  • Szczygieł, M. (2015). Wpływ atopowego zapalenia skóry na funkcjonowanie psychospołeczne dziecka i jego rodziny. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 9(544), 43-49.
  • Szczygieł, M., Cipora, K. (2014). Lęk przed matematyką. Matematyka w Szkole, 3(75), 44-45.
  • Cipora, K., Szczygieł, M. (2014). Nie ma przepisu na geniusza. Psychologia w Szkole, 2, 93-99.
  • Szczygieł, M., Cipora, K. (2014). Sprawozdanie z Międzynarodowej Konferencji Development of numerical processing and language. From neurocognitive foundations to educational applications 7–8 października 2013, Tybinga, Niemcy. Psychologia Rozwojowa, 19(1), 143-146.
  • Szczygieł, M. (2014). Możliwości wspomagania pamięci uczniów. Hejnał Oświatowy, 1(129), 3-4.
  • Szczygieł, M. (2014). Potrzeby rozwojowe dziecka 6-letniego u progu edukacji szkolnej. Hejnał Oświatowy,2(130), 2-3.
  • Szczygieł, M., Cipora, K. (2013). Oswajanie liczb. Psychologia w Szkole, 5, 49-54.
  • Szczygieł, M. (2012). O duszy nauczycielstwa – 100 lat później. Refleksje o ideach Jana W. Dawida. Hejnał Oświatowy, 117, 1-2.